Con dao beautiful - Reisverslag uit Dĩnh Sơn, Vietnam van Ellen - WaarBenJij.nu Con dao beautiful - Reisverslag uit Dĩnh Sơn, Vietnam van Ellen - WaarBenJij.nu

Con dao beautiful

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 April 2017 | Vietnam, Dĩnh Sơn

Een woord wauww. Wat is het hier toch mooi in con dao. Waar wij nu verblijven is een eiland van Vietnam in het zuiden waar bijna geen toeristen komen. Geen drukke viezen stink stad zoals ho chi minh. mooie stranden hebben ze hier! Vandaag ben ik wezen duiken een filmpje zal ik later op fb zetten. Wou ik pinnen daar en werkte mijn pinpas niet, ik mijn creditcard gebruiken staat daar een andere code op zo stom, ik ben deze code helemaal vergeten. Tevens kan ik maar weinig geld opnemen met mijn normale pinpas dus heb ik mijn lieve vriendin Isabel heel lief aangekeken (gebeld haha). Zij woont namelijk vlakbij mij en mijn onderbuurman heeft een sleutel van mijn woning. Wat ben ik blij dat ik mijn papieren netjes in mappen heb opgeruimd zodat ik toch mijn code van Isabel heb kunnen krijgen. Zo blij wat heb ik toch een mazzel altijd. En al helemaal als het op duiken aankomt want ik wou zo graag weer schildpadjes zien. Onderwater erg mooi koraal en vissen gezien maar geen schildpad. Dus ik dacht daar gaat mijn kans want ik hoorde dat ze maar enkele keren per jaar schildpadden zien zwemmen. Maar op de terugweg in de boot heb ik er toch een hele grote in het water gezien zo mooi!
Het is niet altijd paradijs geweest hier. Lange tijd werd het eiland gebruikt als gevangenis voor politieke dissidenten. Hier werden gevangenen vreselijk gemarteld en vastgehouden in de beruchte tiger cage waar wij in de middag naartoe zijn geweest. Erg aangrijpend om te zien waar wij dus hebben gelopen zijn mensen 100 jaar lang gemarteld. T/m ongeveer eind 1970.
Morgen gaan we wel mooie dingen zien, namelijk met de scooter naar de andere kant van het eiland waar de mooiste stranden van Vietnam zijn. Nu ga ik lekker mijn cocktail opdrinken en straks lekker slapen. Ik moest er namelijk 7 uur uit voor mijn duik, vroeg he haha. Moeten jullie allemaal he! Maar goed wil ook een beetje genieten.
Zo niet bekend is het eiland dus want onderstaand pakt niet de juiste locatie waar ik zit.

  • 26 April 2017 - 10:59

    Isabel:

    Hi Meis!

    Wat een leuk verslag weer, jij vermaakt je daar wel haha.
    Geniet ervan!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo lieve mensen 18 november gaat mijn reis beginnen en zal ik zo nu en dan via deze website een blog bijhouden en natuurlijk af en toe foto's plaatsen op facebook. Mijn reis start 19 november in Bangkok, Thailand waar ik Kelly ga ontmoeten die uit Australië dezelfde dag aankomt en ik samen de eerste maand mee ga reizen. Rond 18 november ga ik Thailand weer uit om samen met naamgenoot Ellen verder te reizen naar Kuala lumpur, Maleisië waar we oud en nieuw gaan vieren. Na oud en nieuwe reizen we door naar Bali, Indonesië waar we ongeveer nog 2 weken hebben om te genieten.15 januari 2015 vertrek ik vanuit Bali weer richting Nederland.

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6913

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 14 Mei 2017

Mijn tweede reis

11 November 2014 - 18 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: