Eerste reisverslag - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellen - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellen - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 November 2014 | Thailand, Ayutthaya

Zo hier is die dan mijn eerste verslag uit ayutthaya waar we gisteravond zijn aangekomen. Eergisteren hebben we een toffe fietstour gedaan door Bangkok, chinatown en stukje met de ferry geweest 3x over het water. Gisteren moesten we ons hotel uit maar mochten we gelukkig (wat meestal wel zo is) onze tassen op slot natuurlijk bij het hotel laten staan zodat we het koninklijk paleis nog konden bezoeken. Dat was heeel erg Moooi! Enkeleffoto's plaats ik zo op fb. Daarna zijn we richting het noorden gegaan mo chit waar een reuzen markt plaats vond. Vintage kleding tot levende dieren, alles was daar te koop. In kleine hokjes zag je hondjes en katten die gepresenteerd werden voor verkoop. Een tegenvaller was de bus die we vanuit daar. Naar ayutthaya zouden nemen en ons maar tot de helft bracht. Er waren gelukkig genoeg taxis te vinden en gingen met ons ovethandelen over de prijs 1200 bath vroegen ze dat rond 30 euro is, vonden wij veel ste duur. En wisten dat ze gewoon de meter aan moesten zetten. Uiteindelijk een taxi gevonden die dat wou en we maar op 570 bath uitkwamen rond de 15euro. Het erge is dus dat ze zien dat we toerist zijn en daar een slaatje uit willen slaan. Dus tip voor aankomende reizigers: ga niet met een tucktuck (alleen voor de ervaring) neem een taxi en laat de meter aanzetten, dan ben je altijd de helft minder kwijt. Dus nooit vooraf een prijs afspreken. Vandaag gaan we hier de mooie tempels bezoeken en morgen richting het westen waar we waarschijnlijk een national park gaan bezoeken. Daarna gaat onze reis door naar het zuiden Phuket en andere mooie eilanden bezoeken. Eindelijk strand :-D samen gaat het super goed, vullen elkaar echt aan. Kelly heeft goede ideeën op juiste moment en andersom. Alleen vannacht kon ik niet zo goed slapen doordat ik veel honden op straat hoorde en kel werd wakker van me omdat ik mijn oordopje zocht. Sorry Kelly :-P vaniddag gaan we de rest plannen en hebben we een leuk backpacker restaurant gezien waar we vanavond gaan chillen :-D en we wel kunnen gebruiken. Veeel liefs Ellen

  • 23 November 2014 - 11:59

    Irene:

    Gewoon in NL blijven dus voortaan

  • 25 November 2014 - 02:52

    Ellen :

    Hahaa hell no. Gewoon volhouden en dan lukt het vaak wel. Ben niet zo snel bang. Anders andere taxi klaar.Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2015

1 van mijn laatste berichten

24 December 2014

extreem, scarry regenseizoen

14 December 2014

goodbye Thailand

04 December 2014

zooo amazing Thailand

25 November 2014

update trip
Ellen

Hallo lieve mensen 18 november gaat mijn reis beginnen en zal ik zo nu en dan via deze website een blog bijhouden en natuurlijk af en toe foto's plaatsen op facebook. Mijn reis start 19 november in Bangkok, Thailand waar ik Kelly ga ontmoeten die uit Australië dezelfde dag aankomt en ik samen de eerste maand mee ga reizen. Rond 18 november ga ik Thailand weer uit om samen met naamgenoot Ellen verder te reizen naar Kuala lumpur, Maleisië waar we oud en nieuw gaan vieren. Na oud en nieuwe reizen we door naar Bali, Indonesië waar we ongeveer nog 2 weken hebben om te genieten.15 januari 2015 vertrek ik vanuit Bali weer richting Nederland.

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6896

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 14 Mei 2017

Mijn tweede reis

11 November 2014 - 18 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: