goodbye Thailand - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ellen - WaarBenJij.nu goodbye Thailand - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ellen - WaarBenJij.nu

goodbye Thailand

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 December 2014 | Maleisië, George Town

Zo wat gaat de tijd snel zeg! Heb helaas alweer afscheid genomen van top wijfie Kelly waarmee ik mijn reis ben begonnen en ben nu opweg naar naamgenoot Ellen ;-) Ik heb mijn duikbrevet gehaald in koh tao en schrijf nu dit bericht (terwijl ik offline ben) in de nachtboot die net uit koh phanang is vertrokken richting vaste land, surathani. Ik kom daar in de ochtend aan en ga lekker 11 uur in de bus zitten richting penang in Maleisië waar Ellen mij opwacht :-D Thailand was in 1 woord geweldig, zo'n mooi en wisselend land. Ik kom hier zeker nog wel een paar keer terug mits het geld meezit :-P haha maar al met al ben ik niet heelveel geld kwijt geweest. Gemiddeld heb ik 8 euro per nacht betaald voor één twee persoonskamer met airco. Eten is 6 euro per dag, flesje water 10 bath komt op een paar cent aan. Het meeste dat ik heb besteed is aan mijn duik brevet incl accommodatie totaal 9000 bath rond de 220 euro. Ook super goedkoop, kijk maar eens hoeveel het in Nederland kost en dan mag je oefenen in een zwembad en lelijk vies donker water :-P het ademen met het duiken ging prima, had mooi gelogen dat ik nooit last had gehasd van astma of erge verkoudheid etc Wahaa want had al een keer eerder gedoken en dat ging ook prima. Maaaar we moesten oefeningen erbij gaan doen om, als je alleen duikt en er iets gebeurt je dan weet wat je moet doen. Vest af bijvoorbeeld, dat ging beetje moeizaam maar verder prima. gewichten riem afdoen en ademstuk uit je mond halen en,rustig uit ademen, ging ook prima. Maar er was een shit oefening waarbij ik ff verkeerd ging ademen hehe en ademde allemaal zout water ( lekker reinigend) door mijn neus in naar binnen bleehh wou meteen hoog pff ranzig. We moesten namelijk tijdens een oefening water in onze bril laten lopen, zo irritant ik raakte beetje in paniek je ziet niks meer en gaat automatisch door je neus ademen maja dat kan niet want die bril zit vol met water. Baah. Gelijk 2e x gebeurde er hetzelfde en ging voor 3e x naar beneden en wou ff op rust komen. Ik heb ff in mijzelf geoefend 'bril van bovenkant vol laten lopen, ogen dicht doen, hoofd naarvoor em uitademen door je neus en hoofd rustig omhoog zodat je al jet water door je neus eruit blaast' prima en gelukkig ging het daarna alle keren goed. Zo trots op mijzelf ik zou en moest mijn brevet halen hehe. Daarna moesten we zelf onze hele bril onderwater af doen wat ook wel spannend was, maar zei steeds in mezelf 'rustig blijven, rustig blijven' haha en het werkte :-D zo happy. Vandaag ben in met de boot terug gegaan naar koh phanang waar ik lekker wat heb geshopt en een Thaise massage heb genomen. Heerlijk vond ik het sommige plekjes waren beetje gevoellig maja heb aardig wat beenspieren door de backpack tas gecreëerd dus dat voelde ik wel toen ze er met haar hele gewicht op ging drukken Wahaa was lachen. Ff wat vingers gekraakt en hoofd massage gekregen, dat zeker even heerlijk was na mijn 3 intensieve duik dagen. Nu ga ik slapie doen en eindig hierbij mijn bericht uit Thailand. XxX Elly. Bijna op plaats van bestemming. Wat een lange rit zeg pff. Ik ben bijna 24 uur aan het reizen. Nachtboot, verschillende kleine busjes waar Max 15 mensen in passen niet erg ruim dus maar stoelen zitten wel nice. Paar uur geleden grensovergang gehad Thailand-Maleisië tas door scan halen etc kost bij elkaar erg veel tijd. Maar goed zie nu steeds bordje georetown voorbij komen in penang waar Ellen zit dus moet wel goed komen. Waar we nu rijden moet ik een beetje aan nederland denken, mooie snelwegen, goed geregeld hier en mondernere huizen erg nice! Het verschil is alleen dat er veel palmbomen langs de weg staan haha. Ow ja het is hier eindelijk ook alweer droog dus ik kan morgen hopelijk bruinbakken in de zon waar ik nu wel weer zin in heb. Afgelopen dagen alleen maar onderwater gezien en boten, bussen en mijn bungalow :-D xxx moi ow ja weer stukje verder ik ben op plaats van bestemming :-D jeee stapte ik uit het busje waar ik bijna de hele dag in zat zoekend naar het hotel waar Ellen verblijft, springt ze ineens voor mijn neus zo blij!! Hoef ik dus niet verder te zoeken naar ons hotel. Nu zo lekker eten en douchen. Xxxx E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2015

1 van mijn laatste berichten

24 December 2014

extreem, scarry regenseizoen

14 December 2014

goodbye Thailand

04 December 2014

zooo amazing Thailand

25 November 2014

update trip
Ellen

Hallo lieve mensen 18 november gaat mijn reis beginnen en zal ik zo nu en dan via deze website een blog bijhouden en natuurlijk af en toe foto's plaatsen op facebook. Mijn reis start 19 november in Bangkok, Thailand waar ik Kelly ga ontmoeten die uit Australië dezelfde dag aankomt en ik samen de eerste maand mee ga reizen. Rond 18 november ga ik Thailand weer uit om samen met naamgenoot Ellen verder te reizen naar Kuala lumpur, Maleisië waar we oud en nieuw gaan vieren. Na oud en nieuwe reizen we door naar Bali, Indonesië waar we ongeveer nog 2 weken hebben om te genieten.15 januari 2015 vertrek ik vanuit Bali weer richting Nederland.

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 14 Mei 2017

Mijn tweede reis

11 November 2014 - 18 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: